concerten

Trouw, 25 maart 2016: "Het Laurens Collegium Rotterdam reageerde uitstekend op de aanwijzingen van Heras-Casado, die in de koralen over de fermates heen dirigeerde en her en der fraaie dynamische lagen aanbracht. Alle bekende hoogtepunten voor het koor, het donder-en-bliksemkoor, de Barrabam-uitroep en de erkenning van "Gottes Sohn" aan het eind, stonden als een huis."
Recensie “Rotterdam bewijst zich als Matthäus-stad”

Opera Magazine, 24 maart 2016: “De twee koren die werden gevormd door de leden van het Laurens Collegium Rotterdam, bij elkaar zo’n veertig zangeres, overtroffen mijn verwachtingen. Hun zang was strak, ze waren alert en wat het meest in het oor sprong, was hun indrukwekkende vaardigheid om kleur en vooral volume te moduleren. Het themakoraal, dat in verschillende varianten door Bach werd ingezet, klonk elke keer echt anders en de momenten waarop Bach zijn vocale "special effects" plaatste, waren technisch maar ook dramatisch raak. Dat gold trouwens ook voor de kleine solorollen die het koor leverde, zoals Pilatus en Judas.”
Recensie “Fraai Matthäus-debuut van Heras-Casado”

NRC, 18 mei 2015: “Geïnspireerd door een verrukt solistentrio en een jeugdig energiek Laurens Collegium Rotterdam bewees het orkest nog altijd te beschikken over een zilveren glans, borrelende onderbuik en lange adem.”
Recensie “Ook zonder Brüggen glanst Orkest van de 18de Eeuw”

De Gelderlander, 19 januari 2013, over de tweede symfonie van Mahler: “De ovaties zijn massaal en terecht. HGO, de zangsolisten Lisa en Anna Larsson en de koren Laurens Collegium, Laurenscantorij en Codarts Kamerkoor overtreffen zichzelf in de ongelofelijke uitdagingen […] Het koor gaat tegen het einde pas staan, maar ook zittend maakt het diepe indruk.”

Volkskrant, 3 november 2010: “Muzikaal drama klinkt bij de frêle Brüggen fel, maar nooit vet. De 32 jonge zangers van het Laurens Collegium Rotterdam begrepen die aanpak uitstekend en toonden zich in Haydns Missa in tempore belli soepel en transparant.”

cd Maurice Duruflé, Complete Vocal Works

Elsevier, augustus 2011: “Om tot in het oneindige naar te luisteren!”

Volkskrant, 27 juli 2011: “In de versie met orgel vloeit het Requiem als honing in het oor.” (waardering: 4 van 5 sterren).